Plakromatiek in Overbetuwe

Door Elbert Elbers op 17 februari 2023

Plakromantiek in Overbetuwe

Na vrijdagmiddag 17 februari 2023 weet Peter Kerris, lijsttrekker PvdA in Gelderland wat plakromatiek in Overbetuwe inhoudt. Sinds deze middag siert ‘Sociaal voor iedereen’ de verkiezingsborden in Elst en Valburg. Samen met onze voorzitter Gabrièle Penning de Vries plakte Peter de PvdA affiche voor de provinciale verkiezingen van woensdag 15 maart op de verkiezingsborden. Peter is blij met de positieve boodschap van de PvdA voor de inwoners van Gelderland. “Betaalbaar wonen, een acceptabele energierekening en betaalbaar en toegankelijk OV voor iedereen”. Een sociaal Gelderland voor iedereen, dat is wat de PvdA wil bereiken voor een goede toekomst van al onze inwoners.

Hieronder staat het voorwoord dat Peter Kerris schreef bij het verkiezingsprogramma van de PvdA Gelderland.

Deze verkiezingen gaan over de toekomst van de steden en dorpen van Gelderland. Hoe moet die toekomst er volgens u uit zien?

De PvdA kiest voor een Gelderland waarin iedereen betaalbaar kan wonen. Zodat jonge mensen weer een gezin kunnen stichten in de buurt waar zij zelf willen wonen. En gepensioneerden fijn van hun oude dag kunnen genieten in een warme, betaalbare woning die bij ze past. Dat starters een thuis vinden waarbij ze niet afhankelijk worden van huurbazen die de hoofdprijs vragen. En een goedkope koopwoning weer bereikbaar wordt voor mensen met een gewone baan.

De gestegen kosten en de torenhoge energieprijzen pakken we aan door een duurzame toekomst voor iedereen in Gelderland mogelijk te maken. Door tochtige huurwoningen te isoleren en fondsen voor huiseigena- ren op te zetten om de woning op te knappen. En sport- clubs, verenigingen, scholen, theaters en dorpshuizen helpen we door hun gebouwen energiezuiniger te ma- ken.

En we maken de komende jaren geld vrij om te investeren in het openbaar vervoer. Juist méér betaalbaar OV, toegankelijk voor iedereen, met ontspannen arbeidsomstandigheden voor werknemers, in plaats van botte bezuinigingen. Want anders raken dorpen, kernen en stadswijken straks onbereikbaar met het OV.

De PvdA vindt dat iedereen een fijne en leefbare plek om te wonen verdient. Met een goede school en een bieb in de buurt, ontspanning, cultuur en sport, voor jong en oud.

Wij staan voor eerlijke kansen voor iedereen. Voor ver- trouwen in elkaar. Voor een Gelderland waar we samen werken aan oplossingen en waar alle mensen meetel- len.

Sociaal voor iedereen. Stem 15 maart PvdA. Peter Kerris, lijsttrekker

Klik hier voor het verkiezingsprogramma ‘Sociaal voor iedereen’. https://gelderland.pvda.nl/wp-content/uploads/sites/475/2023/01/verkiezingsprogramma_internet-V3.pdf

Campagne in Overbetuwe

Op zaterdag 4 maart voert de PvdA campagne in Overbetuwe. Als u daarbij wilt aansluiten neem contact op met Elbert Elbers, PvdA fractievoorzitter, via [email protected] Veel mensen steunen onze campagne. Ook in Heteren en Driel fleurt de PvdA affiche de verkiezingsborden dankzij de inzet van Cécile de Boer. Dank alllemaal en tot zaterdag 4 maart.

“Kies socialer. Stem PvdA!” Het hele leven is politiek. En politiek doet er toe. Lokaal beslis je over betaalbare woningen voor iedereen, een groen Overbetuwe met rode idealen, fatsoenlijk werk, en toegankelijke zorg in de dorpen. Omdat ik actief bij die keuzes betrokken wil zijn, ben ik lid geworden van de Partij van de