Jonger PvdA bij gemeenteraadsverkiezingen 2022

4 september 2021

Jonger PvdA Overbetuwe

Drie frisse dertigers staan hoog op de kandidatenlijst van de PvdA Overbetuwe voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022.

De 30-jarige Max Krabbendam uit Elst staat op plek 2 van de kandidatenlijst van de Overbetuwse sociaal-democraten. Zijn hart klopt z’n leven lang al links en zijn bloed stroomt nog steeds rood. Hij kijkt ook door een rode bril naar wat haalbaar is in het politieke klimaat van Overbetuwe. Max werkt als persoonlijk begeleider in een open GGZ-instelling. En is sinds 2010 actief als campagnecoördinator, debater en burgerraadslid.

Denise van den Berg uit Valburg is de kandidaat op plek 3. Als communicatiewetenschapper weet zij als geen ander hoe je een boodschap overbrengt. In haar eigen gezin maakt ze mee hoe de jeugdzorg werkt. Zij weet heel goed wat er speelt op jeugd- en jongerengebied. Denise wil zich hard maken voor een sociaal beleid. Overbetuwe moet een gemeente zijn waar iedereen het beste uit zichzelf kan halen. Arm of rijk, man, vrouw of anders, jong of oud, hier geboren of van waar dan ook ter wereld; iedereen moet zich hier thuis kunnen voelen.

Jochem Schoemaker, vader van drie jonge kinderen, is de vierde op de kandidatenlijst en al sinds enige tijd actief als burgerlid voor de PvdA. Alle generaties in zijn familie waren maatschappelijk en politiek geëngageerd. Jochem is betrokken bij de medemens, progressief, geëmancipeerd en voorstander van het creëren van gelijke kansen voor iedereen. Hij geniet als (lange afstands)hardloper van zijn tochtjes langs de verschillende dorpskernen van Overbetuwe. Jochem is politicoloog en werkt bij een woningcorporatie. Hij wil ervoor zorgen dat voor inwoners noodzakelijke voorzieningen in stand blijven.

Elbert Elbers uit Elst voert de lijst van de PvdA in Overbetuwe aan. De ledenvergadering van 2 september wees hem unaniem aan als lijsttrekker.

Het huidige raadslid Cécile de Boer uit Heteren koos zelf voor plek 7 op de lijst. Zij ambieert geen nieuwe periode als raadslid. Het drukke raadswerk kan zij niet meer combineren met haar werk als bestuursadviseur bij de gemeente Arnhem, haar gezin, mantelzorg voor (schoon)ouders en het vrijwilligerswerk in Heteren. Op de lijst van de PvdA Overbetuwe staan 15 kandidaten, waaronder 6 vrouwen.

Elbert Elbers opnieuw lijsttrekker van de PvdA.

“De idealen waar de PvdA voor strijdt zijn nog altijd heel actueel. Onze jongeren vinden geen woning om in te wonen en kunnen vaak geen fatsoenlijk inkomen verdienen door hun flexbaan. De kloof tussen arm en rijk bestaat ook in Nederland en groeit nog steeds. Met alle gevolgen voor de levensverwachting van mensen en hun welzijn.

Eerlijk delen en kansen geven aan iedereen (verheffing) zijn met de zorg voor een duurzame wereld de dingen waar ik mij voor wil inzetten. Ik zie de PvdA als dè aangewezen partij om op te komen voor de inwoners en de gemeenschap. Door het raadslidmaatschap kan ik ook echt iets betekenen voor de mensen. Om die redenen stel ik mij kandidaat als raadslid en lijsttrekker.“

De PvdA fractie zal zich onder leiding van Elbert Elbers lokaal vooral inzetten voor een sterke en sociale samenleving in een duurzaam Overbetuwe.

Kandidatenlijst GR 2022 PvdA Overbetuwe

1. Elbert Elbers