Een socialer Overbetuwe, het verkiezingsprogramma 2022 – 2026

18 december 2021

Een socialer Overbetuwe, het verkiezingsprogramma 2022 – 2026 van de PvdA

Een socialer Overbetuwe, het verkiezingsprogramma 2022 – 2026 van de PvdA Overbetuwe is vastgesteld. Op 14, 15 en 16 maart 2022 zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Met onze lijsttrekker Elbert Elbers en nieuweling Denise van den Berg voorop gaat de PvdA Overbetuwe strijden voor gelijke kansen voor iedereen. Een socialer Overbetuwe, het verkiezingsprogramma 2022-2026 strijdt voor betaalbaar wonen, bestaanszekerheid en een groen Overbetuwe met rode idealen. Het verkiezingsprogramma van de PvdA Overbetuwe is geschreven voor alle inwoners van onze dorpen. Lees hier het definitieve verkiezingsprogramma van de PvdA Overbetuwe.EEN SOCIALER OVERBETUWE verkiezingsprogramma PvdA Overbetuwe 2022-2026

Hoofdpunten uit ons verkiezingsprogramma

Wat zijn de hoofdpunten uit ons verkiezingsprogramma ?

1. Wonen in onze dorpen;
  2. Bestaanszekerheid;
  3. Een groen Overbetuwe met rode idealen;
  4. Overbetuwe gezond; en
  5. Veiligheid.

Ledenvergadering online

Voor het eerst vond de ledenvergadering online plaats. Een bijzondere gewaarwording en helaas noodzakelijk door de coronaproblemen. Donderdag 16 december 2021 stelden de leden van de PvdA Overbetuwe zich unaniem achter bovengenoemde uitgangspunten en de gedetailleerde uitwerking. De aanwezigen waren erg lovend over het verkiezingsprogramma. Het programma is totstandgekomen door samenwerking tussen veel mensen binnen onze partij. Een eerste aanzet werd gemaakt door Denise van den Berg, Gabrièle Penning de Vries en lijsttrekker Elbert Elbers. De uitgangspunten en teksten werden toegespitst door hulp van de landelijke PvdA. Verder waren er enkele leden die vooraf hun opmerkingen en wensen tot wijziging van het programma hadden kenbaar gemaakt. Ook op de ledenvergadering werden nog enkele wijzigingen voorgesteld. Daarna werd het verkiezingsprogramma onder luid applaus, ook online goed hoorbaar, vastgesteld. Daarbij waren er veel complimenten voor de mooie layout van het verkiezingsprogramma. Dank daavoor aan onze afdelingsvoorzitter, Gabrièle Penning de Vries.

Doe mee met onze strijd voor gelijke kansen

Zie je ook dat te veel inwoners van onze dorpen geen betaalbare woning kunnen vinden. Vind je ook dat mensen met hun eigen baan of uitkering een voldoende hoog inkomen moeten hebben om elke maand te kunnen rondkomen. Wil je dat de gemeente concreet werk maakt van het behoud van onze dorpen en aarde? Moet onze zorg niet nog dichterbij georganiseerd worden en betaalbaar blijven? Wil je wijkagenten meer in de dorpen zien? Doe dan mee met onze strijd voor gelijke kansen. Meld je aan voor de campagne van de lokale PvdA. Dat kan bij Elbert Elbers, onze lijsttrekker via het mailadres: [email protected]. Je bent meer dan welkom in onze strijd voor gelijke kansen, ook in Overbetuwe

KIES SOCIAAL, STEM PvdA!