7. Sport en bewegen

Sport is passie en nog heel veel meer. Elke week weer staan vele vrijwilligers van verenigingen voor dag en dauw op om het beoefenen van hun sport in onze gemeente mogelijk te maken. Daarmee leveren ze een onmisbare bijdrage voor het vitaal en krachtig houden van onze lokale samenleving. Wie sport en lid is van de sportclub, is vaak gezonder en heeft een breder sociaal netwerk dan iemand die geen lid is van een sportvereniging. We koesteren onze vrijwilligers en verenigingen en zien sport als een publieke voorziening waar iedereen aan mee moet kunnen doen.

Sport en bewege

Onze plannen:

• Steun verenigingen: sporten is leuk, gezond, en vergroot de sociale samenhang. Daarom stimuleren we onze jeugd om lid te worden van een sportvereniging en bieden we ouders met een smalle portemonnee financiële ondersteuning, zodat alle kinderen kunnen meedoen.
  • Ondersteun vrijwilligers: het lukt veel sportverenigingen vaak niet om voldoende vrijwilligers te vinden voor taken, zoals toezicht houden, het clubhuis bemannen en de velden onderhouden. Ondertussen zitten veel mensen ongewild thuis. Daarom komen er basisbanen op de sportvereniging.
  • Vitale sport: goede sportvoorzieningen zijn noodzakelijk. We helpen de sportverenigingen bij het verduurzamen van hun accommodaties met leningen. Bij de aanleg of renovatie van sportaccommodaties en velden kiezen we voor materialen met een lage milieubelasting. En in de inrichting en ontwikkeling van de buitenruimte houden we nadrukkelijker rekening met bewegen.
  • Investeer in voorzieningen voor sport en bewegen in de buitenlucht: we investeren ook in voorzieningen voor individuele sport en recreatie. Denk daarbij aan wandel-, hardloop- en mountainbikeroutes in de open lucht, maar ook buitenfitness of yoga in de parken.

Cecile de Boer

Geboren aan de overkant van de Rijn in 1968 en in 1972 naar Heteren gekomen samen met mijn ouders en mijn jongere broer Olaf. Ik heb een heerlijke jeugd gehad in Heteren en ben opgegroeid in een warm rood nest in de Crocusstraat. Wij kenden onze buren goed (de Crocusstraat heeft maar 5 huizen) en

Meer over Cecile de Boer