5. Zeker zijn van een schuldenvrij bestaan

De PvdA Overbetuwe wil dat de toegang tot schuldhulpverlening eenvoudiger wordt. En wil dat inwoners onmiddellijk worden geholpen. Geen wachtlijst bij schuldhulpverlening in onze gemeente.

PvdA Overbetuwe wil dat mensen met schulden die ook kunnen afbetalen. Wij willen voorkomen dat mensen alleen maar meer schulden krijgen, door boete op boete, of door het aangaan van nieuwe verplichtingen.
• Schulden en werkloosheid gaan vaak samen. Dé manier om schulden te kun- nen afbetalen is dan het vinden van een baan. De aanpak om mensen met be- geleiding en bijscholing aan het werk te helpen geldt dus zeker voor mensen met schulden.
• Om jongeren te leren omgaan met geld, ontwikkelt de gemeente samen met scholen en banken “geldlessen”.
• De PvdA Overbetuwe gaat bij schuldhulpverlening niet meer in zee met com- merciële bureaus.
• Mensen met geldproblemen schamen zich daar vaak voor. De gemeente gaat actief op zoek naar deze mensen en informeert hen over bestaande regelin- gen, zoals de bijzondere bijstand.
• De PvdA Overbetuwe wil dat de toegang tot schuldhulpverlening eenvoudiger wordt.
• We willen dat inwoners onmiddellijk worden geholpen en er geen wachtlijsten bestaan.

Elbert Elbers – lijsttrekker

“Stem PvdA voor een lokaal links geluid!” Het hele leven is politiek. En politiek doet er toe. Lokaal beslis je over fatsoenlijk werk, betaalbare woningen voor iedereen en toegankelijke zorg in de dorpen. Omdat ik actief bij die keuzes betrokken wil zijn, ben ik lid geworden van de Partij van de Arbeid. Een partij die

Meer over Elbert Elbers – lijsttrekker