Stamtafel Protestantse Gemeente in Elst

Door Elbert Elbers op 16 februari 2018

Vrijdag 16 februari waren Peter de Waard (VVD) en Hanno Krijgsman (GroenLinks) te gast aan de stamtafel van de Protestantse Gemeente in de Ruimte in Elst. Gespreksleider ds. Jeroen Jeroense vroeg hen hoe zij aankeken tegen de rol van de kerk in de samenleving. In de verkiezingsprogramma’s van VVD en GroenLinks is namelijk niets te lezen over religie. Peter en Hanno gingen met de aanwezigen in debat. Daarbij werd gesproken over de nut en noodzaak van een aanleg van een railterminal bij Reeth, over de bouw van sociale huurwoningen, of in Overbetuwe meer windmolens moeten komen en wat inwoners kunnen betekenen voor hun omgeving.
De verschillen tussen de VVD en GroenLinks kwamen niet echt aan het licht. Beide lijsttrekkers waren aardig voor elkaar en wilden vooral laten zien, dat partijen die landelijk flink uiteenlopen op lokaal niveau goed met elkaar kunnen samenwerken.
Cecile de Boer en ikzelf waren aanwezig om het debat te volgen en met de aanwezigen te spreken.
De volgende stamtafel is op vrijdag 2 maart om 10:00uur. Dan zijn Mariël de Vries (D66) en Dimitri Horsthuis-Tangelder (GBO) de stamgasten. Ook u bent dan van harte welkom.

“Kies socialer. Stem PvdA!” Het hele leven is politiek. En politiek doet er toe. Lokaal beslis je over betaalbare woningen voor iedereen, een groen Overbetuwe met rode idealen, fatsoenlijk werk, en toegankelijke zorg in de dorpen. Omdat ik actief bij die keuzes betrokken wil zijn, ben ik lid geworden van de Partij van de