Rupsje nooit genoeg

2 november 2016

Een meerderheid van de gemeenteraad wil dat Park Lingezegen meer betaalt aan het viaduct bij de 1e Weteringsewal. Van dit viaduct kunnen alle verkeersdeelnemers gebruikmaken. De PvdA vindt dat je ook een voor wandelaars en fietsers veiligere en goedkopere keuze kunt maken.

Van links naar rechts: Gabrièle Penning de Vries, Frank van Rooijen, Bert de Bruijn, Elbert Elbers, Cécile de Boer, Recep Kaya, Hans Geurts, Peter Maassen, Frans Brukx, Peter van Griensven, Frans van Beers, Gerda de Boer en Tom van Doormaal

Voor de verkeersveiligheid is het een goede zaak, dat deze spoorkruising verdwijnt. De PvdA kiest voor realisatie van een fietsbrug met een lichtere constructie van de toeritten, die gemakkelijker inpasbaar is en minder inbreuk maakt op (het uitzicht in) Park Lingezegen. Voetgangers en fietsers kunnen van deze fietsbrug gebruikmaken. Hulpdiensten en landbouwverkeer kunnen via de volledige tunnel in de Rijksweg-Noord rijden.

Overbetuwe krijgt veel geld van het Rijk en de Provincie om de spoorkruisingen op de Rijksweg Noord en de 1e Weteringsewal op te heffen. Ook Park Lingezegen betaalt mee. De gemeente Overbetuwe wil nog meer geld van de Parkorganisatie. Samen met GroenLinks stemde de PvdA in de gemeenteraad tegen dit ‘rupsje-nooit-genoeg” gedrag van het college en andere partijen.

Waar ben je naar op zoek?