Op pad in Elst en Huissen

11 maart 2018

Campagnevoeren is vaak leuk. En zeker als je met veel partijgenoten op pad bent. Zaterdag 10 maart gingen de PvdA’ers uit Overbetuwe en Lingewaard met elkaar de dorpen in om met kiezers in gesprek te gaan. Opvallend was dit keer dat weinig lokale thema’s werden aangehaald, maar vooral landelijke en dat veel mensen nog twijfelden of ze wel naar de stembus zouden gaan. Daarom was het geweldig om met een groot aantal PvdA’ers goed zichtbaar op straat aanwezig te zijn. Rozen en ballonnen uitdelen,

dat wisten veel inwoners best te waarderen. In Elst winkelden veel mensen uit de naburige dorpen, ook uit Arnhem en Nijmegen en zelfs Beuningen. Het winkelcentrum van Elst valt dus goed in de smaak. En ook de PvdA wil er veel aan doen om dit zo te houden. Dat vraagt constante aandacht voor de ondernemers, behoud van gratis parkeren en een goed onderhouden buitenruimte. We hebben gesproken met ondernemers en maakten een tussenstop in theater De Kik om van hen te horen hoe zij denken over een verdere ontwikkeling van het theater en een betere bereikbaarheid van De Kik.

Ook in Huissen gingen de gesprekken vooral over de landelijke politiek. Veel inwoners vonden het onbegrijpelijk dat de PvdA bij de laatste verkiezingen zo ver was teruggevallen. Dat biedt hoop voor een goede uitkomst op  21 maart. Wij gaan ervoor. En onder een glaasje werden de resultaten steeds positiever. Tijd om te gaan. Op naar de volgende campagne activiteit.