Jubilaris

Door Elbert Elbers op 8 juni 2018

Vrijdag 1 juni werd Jan van Brandenburg compleet verrast toen onze voorzitter van de afdeling, Gabrièle Penning de Vries, hem een speldje uitreikte ter ere van zijn 25-jarig lidmaatschap van de PvdA. ‘Echt waar, dit is een heel bijzonder moment’, lachte Jan breeduit. Van Brandenburg heeft zich jarenlang met hart en ziel ingezet voor de PvdA en de gemeente Overbetuwe. Ook al in de gemeente Elst was hij tot 2001 fractieondersteuner. En vanaf 2006 tot 2010 is hij ook raadslid geweest in de gemeente Overbetuwe. Zijn kennis en inzet, vooral op ruimtelijke onderwerpen werd door alle partijen geroemd en uitermate gewaardeerd. Jan heeft zijn kunde ook op andere manier voor de gemeenschap ingezet door bij de Provincie Gelderland te gaan werken. Nu geniet hij van zijn pensioen en volgt hij cursussen kunstgeschiedenis en bekwaamt zich in de kookkunsten. Gabrièle en ik kunnen dat uit eigen ervaring bevestigen. We zijn flink verwend met een heerlijk diner. Jan gaat regelmatig op reis en Thailand, India en andere Aziatische landen kunnen hem erg behagen. Op de fiets kun je hem overal en nergens ontmoeten en op het tennisveld staat hij zijn mannetje. ‘Jan, erg bedankt voor het hartelijke welkom. Het ga je goed en we waarderen jouw inzet voor de PvdA Overbetuwe nog altijd enorm.’

“Kies socialer. Stem PvdA!” Het hele leven is politiek. En politiek doet er toe. Lokaal beslis je over betaalbare woningen voor iedereen, een groen Overbetuwe met rode idealen, fatsoenlijk werk, en toegankelijke zorg in de dorpen. Omdat ik actief bij die keuzes betrokken wil zijn, ben ik lid geworden van de Partij van de