Debat over Basisinkomen

5 maart 2019

Op donderdag 14 maart vindt er in Culemborg een Debat over Basisinkomen plaats. Onderwerp van het debat is om na te gaan of er bereidheid is bij de Gelderse politiek om een proef in Rivierenland te ondersteunen? Wethouder Collin Stolwijk (gemeente Culemborg) doet het welkomstwoord. Jolanda Verburg van de initiatiefgroep Proef Basisinkomen in Rivierenland geeft haar visie op een basisinkomen. En Hector Lara vertelt over de uitkomsten van een proef met Basisinkomen in Stockton. Onder leiding van René Danen gaan daarna de volgende politici met elkaar in debat: Koos de Looff (VVD), Janet Duursman (GroenLinks), Hans van Ark (CDA), Paul Hoogland (PvdA), Rita Braam-van Valkengoed (D66), Sjoerd de Jong (SP), Lester van der Pluijm (PvdD) en Ronald van Meygaarden (Lokale Partij Gelderland). Alexander de Roo, voorzitter Vereniging Basisinkomen, sluit het debat af.

Het debat vindt plaats op donderdag 14 maart 2019 van 15:00 tot 17:00 uur. Plaats van het Debat: Huis van de Stad, Oude Vismarkt 4 in Culemborg. Het debat is vrij toegankelijk.

Waar ben je naar op zoek?