26 december 2015

Crisisnoodopvang vluchtelingen in De Helster, Elst.

De gemeente Overbetuwe zorgt rond de Kerstperiode voor crisisnoodopvang van vluchtelingen in Elst, in De Helster. Dat gaat prima.

Het is nu al de tweede keer dat Overbetuwe zijn verantwoordelijkheid neemt en helpt om mensen in nood een fatsoenlijke opvang te geven. Tweede Kerstdag (zaterdag) heb ik gesproken met enkele vrijwilligers, die bij de crisisopvang zijn betrokken. Veel vrijwilligers offeren een deel van hun kerstdagen op om iets te doen. Wandelen met vluchtelingen, samen koken en eten.

Er zijn ook Rode Kruis vrijwilligers aanwezig, die als het nodig is, paraat zijn voor eerste hulp aan de asielzoekers. Op Tweede Kerstdag sprak ik met twee vrijwilligers, die beiden al meer dan 40 jaar actief zijn voor het Rode Kruis en nu ondersteuning geven in De Helster, Elst. Ook veel andere mensen zetten zich belangeloos in voor de groep vluchtelingen in Elst. Het is mooi dat de hele gemeenteraad deze crisisopvang steunt. Als PvdA willen wij na deze crisisnoodopvang van enkele dagen ook meewerken aan een noodopvang voor langere tijd. Gewoon omdat het nodig is.

fractievoorzitter PvdA Overbetuwe

input

Waar ben je naar op zoek?